Graaf Hendrik III laan 135 B

4819 CD Breda

E: info@AndreaFoodcoach.nl

Tel: 06-28848896

online

voedingscoach

K.v.K 67451527

Privacyverklaring

Cookieverklaring

© Copyright 2016 by Andrea 

 

Omega blend

Omega-3 is heel belangrijk voor de ontwikkeling van de hersenen bij baby’s en ongeboren kinderen. Als je zwanger bent, moet je dus voldoende van deze vetzuren nemen, zodat je dit over kunt dragen aan de ongeboren baby. Ook als je borstvoeding geeft moet je hiermee doorgaan. De opvolgmelk die je in de supermarkt koopt is verrijkt met omega-3. Dit is tegenwoordig zelfs verplicht!

 

Maar ook opgroeiende kinderen en volwassenen profiteren van omega-3 vetzuren door betere hersenfuncties:  zoals een beter geheugen, beter kunnen denken en het sneller op kunnen nemen van kennis. Een tekort aan omega 3 (en omega 6) kan bijdragen aan de ontwikkelingen van problemen zoals autisme, dyslexie en ADHDOok is de wetenschap er steeds meer van overtuigd dat een goede inname van omega-3 kan helpen bij het voorkomen van Alzheimer en dementie.

Depressies

Uit wetenschappelijk onderzoek komt steeds vaker naar voren dat er een verband bestaat tussen een tekort aan Omega-3 vetzuren in je voeding, en het hebben van depressies. Bij een tekort vinden er veranderingen plaats in de hersenen die ten grondslag liggen aan deze depressies. Het is niet voor niets dat in landen waar veel vis (=omega-3) gegeten wordt, relatief weinig mensen zijn die last hebben van depressies . 

Betere weerstand 

Deze essentiële vetzuren hebben de wetenschappelijk bewezen eigenschap om het immuunsysteem te versterken door haar ontstekingsremmende eigenschappen en het verhogen van je algemene weerstand tegen allerlei ziektes.

 

Beschermd tegen hart- en vaatziekten

- zorgt voor een gezonde bloedcirculatie

- zorgt voor een efficiënte werking van je hart en van je bloedvaten

- draagt bij aan een gezonde cholesterolwaarde door het vervangen van verzadigde vetzuren door onverzadigde vetzuren.

 

 

 

 

 

Waarom is een goede balans van omega-3 en omega-6 belangrijk?

Onze voeding is, doordat wij anders zijn gaan eten, verzadigd met omega-6 en we krijgen minder omega-3 binnen.
En we eten ook meer vlees.  Vlees dat afkomstig is van dieren die zelf grotendeels gevoed worden met granen die rijk zijn aan omega-6 vetzuren.

Als je meer omega-6 binnen krijgt dan omega-3 heeft dat negatieve gevolgen voor de gezondheid: meer hart- en vaatziekten, ontstekingen en auto-immuunziektes maar ook met een sterke toename van een aantal psychische klachten. 

De beste verhouding tussen omega- 3 en omega-6 vetzuren is meestal 1:1 of 1:2. De ideale verhouding is per persoon verschillend maar de verhouding omega-3 en omega-6 vetzuren dient altijd onder de 1:4 te blijven.

Dit kan verwarrend klinken, want waar omega blend supplementen bevatten ook vaak omega-6.  En in de media lezen we ook verhalen over de ontstekingsremmende eigenschappen die omega-6 heeft. Het zit zo: indien omega-3 in de juiste balans in onze voeding aanwezig is dan geeft ook omega-6 ons hormonen die ontstekingsremmend werken.

Gevolgen teveel omega-6
Hoewel het omega-6 vetzuur in principe gezond is, keert dit vetzuur zich als het ware tegen het eigen lichaam als de verhouding omega- 3: omega- 6 teveel uit balans raakt. Op dat moment gaat omega-6 ongewenste ontstekingsreacties veroorzaken. 

Een teveel aan omega-6 vetzuur kan een belangrijke oorzaak zijn bij: 

-Hoge bloeddruk
-Depressie
-Hart en vaatziekten
-Diabetes
-Overgewicht
-Stemming- en gedragsstoornissen

Als je weinig tot geen vette vis eet, en veel (bewerkt) vlees, fastfood zoals friet, gefrituurde snacks, chips en ander "voedsel" met transvetten dan doe je er goed aan te kiezen voor een omega-3 supplement. Want een teveel aan omega-6 in je lijf zorgt er ook voor dat de omega-3 die je nog binnen krijgt minder goed z'n werk kan doen.

 

Eigenschappen omega-7

Bovendien is omega-7 onder andere een belangrijke factor in het tegengaan en voorkomen van overgewicht. Overgewicht wordt veroorzaakt door ontstekingen in vetcellen. De ontstekingsremmende werking van omega-7 kan helpen om deze oorzaak van vetopeenhoping tegen te gaan. Een aanwinst dus in een gezond eetpatroon.

Omega 9 goed voor het cholesterol

heeft positieve invloed op het cholesterolgehalte in het bloed. Iedereen heeft cholesterol in het bloed, dit is ook nodig. Voldoende cholesterol in het lichaam is noodzakelijk voor een goede gezondheid. Het heeft namelijk een belangrijke functie bij de opbouw van lichaamscellen en het maken van hormonen. Cholesterol is te onderscheiden in twee soorten. Het HDL cholesterol en het LDL cholesterol. Het HDL wordt ook wel het goede en LDL het slechte cholesterol genoemd. Als het LDL te hoog is, kan dit schadelijk zijn voor hart- en bloedvaten. HDL heeft juist een beschermende werking op hart- en bloedvaten. Het is dus belangrijk om het HDL hoog te houden en LDL laag. Omega 9 verhoogt het HDL cholesterol. HDL zorgt dat het slechte LDL verlaagd wordt. Hiermee wordt de kans op hart- en vaatziekten ook verkleind.

Ingrediënten 

De omega Blend is een combinatie van omega 3-, 5-, 6-, 7- en 9-vetzuren van plantaardige oorsprong, gewonnen uit zaden, vruchten en algen. Geen visolie, dus ook geen nare smaak in je mond! 

Het bestaat uit algenolie, granaatappelzaadolie, duindoornolie bes, frambozenzaadolie, saffloerolie en tomatenzaadolie.  

De capsule zelf is gemaakt van tapioca. 

  • 100% veganistisch en plantaardig, gluten- en lactose vrij en kosjer

  • Zuiverste omega 3-bron

  • Verscheidene omega’s 3, 5, 6, 7 en 9

  • Wetenschappelijk bewezen ingrediënten

  • Geen kunstmatige toevoegingen

  • Geen kleurstoffen 

  • zorgvuldig verwerkt

Wil je meer informatie over de omega blend capsules?  Stuur me dan gerust een berichtje.