• Andrea

5 tips om blijvend af te vallen

Bijgewerkt: 28 dec 2019


Ik was jarenlang een jojo’er en ik heb veel gedaan om er “wat aan te doen”. En daar ging het vaak ook mis. Er even iets aan doen en vervolgens weer doorgaan waar je gebleven was, is niet genoeg. Het beste dieet is geen dieet maar een lifestyle verandering , en vooral ook in je hoofd.

Afvallen in een rustig tempo, met haalbare doelstellingen is op de lange termijn veel succesvoller, en blijvend! Mijn knop ging om in januari 2016 , en sindsdien ben ik 23 kilo afgevallen.

Ik voel me fit, heb meer energie dan ooit, en ik ben echt heel veel centimeters kwijt. Van maat 48 naar maat 42-44 , ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst deze maat had.

De meest gemaakte fout met afvallen is dat mensen zich onrealistische doelen stellen. Ze willen even 15 kilo afvallen, en het liefst zo snel mogelijk! Ze kiezen een dieet waar je wel snel van afvalt maar wat op langere termijn niet is vol te houden. En niet leren wat voeding met je doet. Of ze gaan vanuit het niets heel veel sporten met blessures of uitputting tot gevolg.

Daarom deel ik 5 tips om blijvend af te vallen

TIP 1: motivatie Een goed voornemen heeft een grotere kans van slagen als je motivatie goed omschrijft. Waarom wil je eigenlijk afvallen? Schrijf het op, en voel ook de pijn als je opschrijft waarom je wil afvallen. Dàt is JOUW motivatie! 💪🏼

TIP 2: niet meer elke dag wegen Elke dag op de weegschaal staan is helemaal niet nodig. Per dag zijn er altijd schommelingen. En dat is echt heel normaal. Weeg jezelf maximaal één keer per week (of slechts 1 keer per maand) op dezelfde weegschaal, op dezelfde dag en op hetzelfde moment. Hou ook je omvang in centimeters bij en maak foto’s. Dat is hoe mensen jou zien, niet het getal op de weegschaal.

TIP 3: tussendoor bewegen Van bewegen op zich val je niet af. Zeker niet als je je eetpatroon niet aanpast. Echter bewegen is echter wel belangrijk als je wil afvallen omdat bewegen andere processen in je lichaam activeert. Daarvoor kun je naar de sportschool, maar dat is niet perse noodzakelijk. Begin eens om meer te bewegen bij je dagelijkse activiteiten. Het voordeel is dat bewegen dan echt een gewoonte wordt, waardoor het geen tijd meer kost. Ga eens op de fiets naar je werk, neem de trap in plaats van de lift, wandel tijdens de lunch, doe boodschappen op de fiets, parkeer je auto verderop zodat je een stuk moet lopen, koop een matje en doe spierversterkende oefeningen thuis, ga hoelahoepen (dat is superleuk!) . Of meld je aan bij de 100 dagen wandelen groep!

TIP 4: stop met jezelf te saboteren en wees eerlijk Honger is niet de enige reden om te gaan eten. Er zijn veel meer redenen. Verveling, vermoeidheid, boosheid of verdriet. Wees eerlijk tegen jezelf en achterhaal waarom je eet. Heb je echt trek of wil je eten om een andere reden?

TIP 5: lekker blijven eten Bij een dieet denken we snel aan een streng, saai en karig dieet waarin je alles afweegt. En je mag vooral heel veel niet. Maar zo’n dieet houd je waarschijnlijk niet vol, en zo’n dieet is ook helemaal niet nodig.

Wil je werken aan een gezond gewicht en een prettige leefstijl die bij jou past? Meld je aan voor het epower programma. In 4 maanden tijd krijg je alle tips, adviezen, eetschema’s, recepten voor alle gelegenheden om een gezond gewicht te bereiken. Inclusief mij als jouw coach!

Ik heb nog 4 plekken vrij in oktober.

Neem gerust contact met mij op voor vrijblijvend meer informatie.

Andrea


#gezonderleven #Gezondevoeding #tips

156 keer bekeken

Graaf Hendrik III laan 135 B

4819 CD Breda

online

voedingscoach

© Copyright 2020 by Andrea