Graaf Hendrik III laan 135 B

4819 CD Breda

E: info@AndreaFoodcoach.nl

Tel: 06-28848896

online

voedingscoach

K.v.K 67451527

Privacyverklaring

Cookieverklaring

© Copyright 2016 by Andrea 

 

Blog

Motivatie tips

03/10/2016

Motivatie even kwijt…?...! Hierbij een aantal tips die je echt even goed moet doorlezen.


1. Neem verantwoordelijkheid 
Zolang je gewichtstoename blijft wijten aan externe factoren, zal er een moment komen dat je daarop terugvalt. Als puntje bij paaltje komt, ontstaat overgewicht altijd doordat je verhoudingsgewijs te veel eet en te weinig beweegt. Het kan best zijn dat je fysieke of mentale problemen hebt die afvallen bemoeilijken, maar besef dat niks je kan beletten om het toch te doen. Je kunt je verschuilen achter een langzame stofwisseling, maar als je minder eet en meer beweegt, dan is een trage stofwisseling geen punt. Zolang je zelfstandig kunt eten en bewegen, ben je zelf aansprakelijk en toerekeningsvatbaar voor je lichaam. Zonder plichtsgevoel en verantwoordelijkheidsbesef kun je geen permanente lichamelijke veranderingen bewerkstelligen.


2. Stoppen met uitstellen 
Uitstelgedrag is volkomen natuurlijk, want veranderingen voelen nu eenmaal onwennig, vreemd, spannend en verwarrend. Bovendien klinkt de term ‘afslanken’ niet erg aantrekkelijk in de oren, omdat ie veelal wordt geassocieerd met streng diëten en peentjes zweten. De afkeer om te beginnen met afslanken is doorgaans extra groot als je te zwaar bent en niet gewend bent aan lichaamsbeweging. Je leeft echter in een omgekeerde wereld als je afslanken uitstelt vanwege overgewicht. Zolang je niet afslankt, zul je immers nooit van je overgewicht verlost raken. Schuif het afvallen daarom niet langer voor je uit en begin er vandaag nog mee. Uitstelgedrag is ronduit funest voor je lijn.


3. Hak die knoop door  
Zet al die afslankvoornemens die je de afgelopen jaren hebt gemaakt vandaag nog om in daden. 
Stel het niet nogmaals uit tot morgen. Je hoeft niet linea recta je bord vol te scheppen met rauwe worteltjes en selderij en vervolgens een uur aan de gewichten te gaan hangen of kilometers te maken op een loopband als een hamster in een draaicarrousel… 
Zet gewoon een kleine eerste stap. Begin bijvoorbeeld met een korte avondwandeling na je eerstvolgende diner. Zodra je de eerste concrete stap hebt gezet, zul je je direct trots, begeesterd en gemotiveerd voelen. Dus: hak die knoop door!
Kortom: kies één of enkele concrete bezigheden. De exacte invulling maakt niet zoveel uit, zolang je er maar direct mee aan de slag gaat


4. Waarom zou je!? 
Als je wilt afslanken, dan is motivatie een absolute vereiste. Je kunt echter pas motivatie opbrengen, als je exact voor ogen hebt waarom je wilt afvallen. Je moet over specifieke doelstellingen en redenen beschikken en deze kunnen omschrijven. Je moet oprecht willen afvallen, ondanks het feit dat je er keihard voor zult moet werken.

Alles staat of valt met wilskracht, doorzettingsvermogen en de juiste stimulans. Plezier is de ideale motivatie: plezier in sporten & plezier in gezond eten.


5. Inventariseer je drijfveren  
Neem tien minuten de tijd om een lijst samen te stellen met alle redenen die je kunt bedenken om af te slanken. Je mag alles noteren:


•Een maatje minder
•Cellulitis bestrijden
•In je bikini passen
•Buikvet verminderen
•Mooie portretfoto’s maken
•Bewijzen dat je het kan

•Algehele gezondheid verbeteren
•Bloeddruk verlagen
•Nieuwe start maken
•Sixpack creëren
•In je bruidsjurk passen
•Uithoudingsvermogen verbeteren
•Positiever zelfbeeld realiseren
•Trots, bewondering & respect oogsten
•Gewrichtsklachten voorkomen

Hang bovengenoemde lijst ergens op waar je hem goed kan zien en kijk er vaak naar; zodoende verlies je de achterliggende redenen en uiteindelijke resultaten niet uit het oog! 

 


 


Tot slot !!
De beste motivatie voor afvallen is het blijven focussen op de veranderingen die je uiteindelijk zult bewerkstelligen. Je zult fitter zijn, je stofwisseling zal sneller zijn, je zult er gespierder en gezonder uitzien en je buikje zal verdwijnen.

 

Delen
Delen
Delen
vind ik leuk
Please reload

Ook interessant!
Please reload

5 tips om blijvend af te vallen

October 3, 2019

1/10
Please reload