Graaf Hendrik III laan 135 B

4819 CD Breda

E: info@AndreaFoodcoach.nl

Tel: 06-28848896

online

voedingscoach

K.v.K 67451527

Privacyverklaring

Cookieverklaring

© Copyright 2016 by Andrea 

 

Blog

Gezond snacken!

21/11/2016

Zin in wat te knagen en iets hartigs?  Maak dan eens deze borrelnootjes van kikkererwten.  

 

Kikkererwten zitten vol koolhydraten en vezels. Bovendien zitten er veel eiwitten, ijzer en B-vitamines in. Dankzij deze samenstelling zijn ze een volwaardige vleesvervanger. Maar je kunt ze ook als groente of als bron van koolhydraten op het menu zetten.

Een ander pluspunt van de kikkererwt is zijn hoge gehalte aan tryptofaan. Tryptofaan is een essentieel aminozuur dat je lichaam niet zelf aanmaakt, je kunt het alleen uit voeding halen. Je hebt tryptofaan nodig voor de aanmaak van serotonine. Er zijn aanwijzingen dat serotonine je stemming verbetert en ervoor zorgt dat je beter slaapt.

 

Met 325 calorieën per 100 gram, waarvan 20 gram eiwit, slechts 3,5 gram vet en 9,5 gram vezels is het met recht een verzadigend product te noemen. Hett zorgt ervoor dat je langere tijd vol zit. Prima om in de detox fase te eten dus!

 

Benodigdheden:

1 zak of glazen pot kikkererwten

wat olijfolie

wat kruiden naar smaak: ik gebruikte knoflookpoeder en paprika poeder

 

Verwarm de oven op 150 graden.

Spoel de kikkererwten goed af en dep droog. Meng in een kom de kikkererwten met de olie en de kruiden en leg op een bakpapier in de oven. Ongeveer 40 minuutjes (verschilt per oven)  en klaar is je gezonde snack. 

 

 

Delen
Delen
Delen
vind ik leuk
Please reload

Ook interessant!
Please reload

5 tips om blijvend af te vallen

October 3, 2019

1/10
Please reload