Graaf Hendrik III laan 135 B

4819 CD Breda

E: info@AndreaFoodcoach.nl

Tel: 06-28848896

online

voedingscoach

K.v.K 67451527

Privacyverklaring

Cookieverklaring

© Copyright 2016 by Andrea 

 

Blog

Wat is jouw ontbijt?

04/03/2017

 

 

Waarom drink ik een groene smoothie? 

 

*Veel van de groente in je smoothie vallen in de categorie  ‘’donkere bladgroenten’’ en bevatten veel mineralen zoals zink, kalium, calcium, ijzer, magnesium en fosfor.

 

* Groene smoothies zijn bijzonder rijk aan vitamine C. Deze vitamine is belangrijk voor je weerstand en opname van mineralen. Maar daar stopt het niet! Door de grote variatie krijg je praktisch alle vitamines binnen.

 

* Je kunt een groene smoothie nog veel gezonder maken door gezonde vetten toe te voegen zoals olijfolie, een avocado of een scheutje lijnzaadolie voor extra omega 3! Deze gezonde vetten zijn enorm belangrijk om je ‘’slechte’’ cholesterol te verlagen en ‘’goede’’ te verhogen.

 

* Door meer donkere bladgroenten te eten zet je een grote stap om je immuunsysteem fit te houden, je nieren en leverfunctie te verbeteren en je darmflora een zetje in de rug te geven.

 

* Slechts één kopje of handvol donkere bladgroente geeft je lichaam vitamine K, E, C, beta caroteen, foliumzuur, vezels en allerlei andere voedingsstoffen belangrijk voor een gezond lichaam.

 

* Weinig energie of futloos? Drink een groene smoothie in plaats van een bak koffie en je krijgt per direct meer energie en concentratie. 

 

* Groene smoothies werken heel goed om eetbuiten tegen te aan. Door de grote variatie groente en fruit blijft je bloedsuikerspiegel in balans en heb je minder trek om te snaaien.

 

* Last van spijsverteringsproblemen? Maag- en darmklachten is vaak het resultaat van een tekorten aan belangrijke vitamines, mineralen en levende culturen. Door wat biologische yoghurt of zelfs kefir door je smoothie te doen kun je je darmflora laten herstellen. 

 

En dan heb ik nog niet eens vermeld dat het ook nog eens een makkelijk en snel ontbijt is! Ik vul de beker met de ingrediënten en zet hem klaar in de koelkast voor de volgende dag. Dan is het een kwestie van een paar seconden blenderen en klaar is je ontbijt! 

Ook zeer geschikt voor mensen die 's ochtends moeite hebben om te eten. Dit drink je zo weg .

 

 


Of neem het mee in een drinkbeker...handig voor onderweg!

Delen
Delen
Delen
vind ik leuk
Please reload

Ook interessant!
Please reload

5 tips om blijvend af te vallen

October 3, 2019

1/10
Please reload