Graaf Hendrik III laan 135 B

4819 CD Breda

E: info@AndreaFoodcoach.nl

Tel: 06-28848896

online

voedingscoach

K.v.K 67451527

Privacyverklaring

Cookieverklaring

© Copyright 2016 by Andrea 

 

Blog

Kiwi: meer dan alleen een vitamine bom!

23/06/2017

Wist je dit over de kiwi?

De kiwi heeft een darm reinigende werking. Door het hoge vezelgehalte van de kiwi werkt het eten van deze vrucht op nuchtere maag heel stimulerend voor de darmen.

Tip: als je problemen met je stoelgang hebt, eet dan op nuchtere maag 2 kiwi's .

 

Vitamine C

Daarnaast heeft een kiwi een hoger vitamine C gehalte dan welk fruit dan ook. In 1 kiwi zit 85,1 gram vitamine C tegenover 53,2 gram in een sinaasappel. In de goudkleurige kiwi zit zelfs het vitamine C gehalte van twee sinaasappels, namelijk 108,5 gram.

 

Lage GI

Een ander leuk weetje is dat de kiwi een lage glycemische index heeft. Dit betekent dat de koolhydraten langzamer worden opgenomen door het lichaam en de glucose uit de fruitsuiker wordt geleidelijk vrijgemaakt in de bloedbaan. Hierdoor blijft de bloedsuikerspiegel stabiel en heb je minder snel behoefte om te "snaaien". 

 

Bloeddruk

Kiwi’s bevatten veel kalium, een mineraal dat zorgt voor een juiste vochtbalans en een gezonde bloeddruk. Tegenwoordig bevat veel voedsel een hoog natriumgehalte, hierdoor kampen veel mensen met een hoge bloeddruk. Het regelmatig eten van een kiwi’s kan dit risico verkleinen.

 

Ph-waarde

Kiwi’s bevatten veel mineralen die zorgen voor een gezonde Ph-waarde in je lichaam. Is de Ph-waarde uit balans, dan gaat je lichaam reserve mineralen aanspreken. Op langer termijn bouw je tekorten op en vergroot je de kans op ziektes, vermoeidheid en botontkalking.

 

Gemiddeld halen we 20.000 keer per dag adem,  geen wonder dus dat een gezond luchtwegsysteem een must is voor en goed functionerend lichaam. Uit een onderzoek blijkt dat voldoende vitamine C bijdraagt aan een gezond luchtwegsysteem. Het kan zelfs de symptomen van astma verminderen, zoals een piepende ademhaling. Tijdens het onderzoek werden jonge kinderen onderzocht die gemiddeld 5-7 porties fruit per week aten. Het resultaat: 44 procent van deze kinderen had minder last van luchtwegproblemen dan de kinderen die minder fruit aten.

 

 
Reden genoeg om er dagelijks eentje te nemen!
 

 

 

Tags:

Delen
Delen
Delen
vind ik leuk
Please reload

Ook interessant!
Please reload

5 tips om blijvend af te vallen

October 3, 2019

1/10
Please reload