Graaf Hendrik III laan 135 B

4819 CD Breda

E: info@AndreaFoodcoach.nl

Tel: 06-28848896

online

voedingscoach

K.v.K 67451527

Privacyverklaring

Cookieverklaring

© Copyright 2016 by Andrea 

 

Blog

De beste tips om af te vallen

03/09/2017

Ben je klaar met de vakantie kilo's? Wil je je weer fitter voelen, meer energie hebben en gezonder gaan eten maar weet je niet goed hoe te beginnen? Dan heb ik een paar tips voor je! 

 

Een aantal tips om af te vallen: 

 

1. Een actie plan
De kans dat je na een tijdje afhaakt als je zomaar lukraak gaat afvallen is groot. Afvallen en daarna weer aankomen maakt het daarna alleen maar moeilijker om weer af te vallen. Hou jezelf gemotiveerd en zorg dat je het juiste voedingspatroon kiest en niet valt voor een dieët wat een tijdelijk oplossing is.

Doorbreek ongezonde eetgewoonten met een actieplan wat jou een permanente oplossing biedt.

 

✔️Als je het e-Power programma volgt ontvang je een menu voor 30 dagen, inclusief een ruime keus uit honderden recepten met boodschappenlijst. 👍🏼 

Bovendien is het fijn om terug te vallen op een ervaren coach die veel situaties herkent. That's me! 

 

2. Het jojo-effect
De helft van de mensen die afvallen is na vier jaar nog zwaarder dan voordat ze op dieet gingen. Oorzaak: het jojo-effect. Dat komt namelijk zo: de vetcellen van ons lijf zijn sterk geprogrammeerd om vet te blijven stapelen, zo blijkt uit onderzoek.

Als je na het afvallen terugvalt in je oude eetpatroon dan kom je dus weer aan omdat de vetcellen zich dat als het ware nog herinneren. 

Het enige wat helpt: een gezond eetpatroon dat blijvend is, niet te snel afvallen en niet teveel in korte tijd. 

 

✔️Zorg dat je langzaam en verstandig afvalt met behulp van een permanent aangepast voedings- en bewegingspatroon. Een gezonde lifestyle zoals het e-Power programma dus! 🍏

 

3. Te weinig eten
Als je ineens erg weinig gaat eten zet je je lichaam in de ‘spaarstand’.  JOp korte termijn verlies je er wel gewicht door (logisch) maar je lichaam is erg zuinig geworden met de beschikbare energie. Eet je daarna weer gewoon dan kom je meteen flink aan, het al eerder genoemde jojo-effect dus. De kans dat je uiteindelijk meer weegt dan toen je begon is groot. 

 

✔️Afvallen is een kwestie van blijven eten, maar wel door slim en gezond te eten.

 

4. Niet bewegen
Dagelijks sporten/bewegen helpt goed bij het afvallen. 

 

✔️Dagelijks een half uur wandelen is al heel goed, op de fiets naar je werk, neem eens wat vaker de trap in plaats van de lift. Of thuis voor de buis:  oefeningen op een matje (op YouTube zijn heel veel workouts te vinden), en wat ook leuk is: hoelahoepen! Daarmee werk je echt goed aan je core.

 

5. Alcohol drinken
Dat glaasje wijn is lekker, en veel mensen denken dat alcohol tijdens het afvallen niet zoveel kwaad kan. Lees dan even verder...of niet ;-)


Alcohol bevat veel calorieën en versterkt ook nog eens je eetlust. Alcohol drinken doet ook niets nuttigs voor je lichaam. Het is zelfs giftig, waardoor het lichaam er alles aan doet om de calorieën uit alcohol direct te verbranden en de alcohol zo snel mogelijk uit je bloed te verwijderen. 

Dit proces krijgt voorrang boven de verbranding van vetten en koolhydraten die het lichaam binnenkomen via voedsel. Deze stoffen worden daardoor opgeslagen als vet.

 

✔️Bij regelmatig alcoholgebruik wordt je verbranding dus elke keer stilgelegd! Goed om over na te denken. 🤔

 

6. Een vitaminetekort
Flink afvallen en weinig en eenzijdig eten, kan je snel tekorten aan vitaminen en mineralen bezorgen.  

 

✔️Bij het e-Power programma heb je dat risico niet: door de goede voeding en de supplementen van Juice Plus kom je niks tekort

 

7. Stoppen met vet
Het lijkt een logische gedachte: "Ik wil afvallen dus stop ik met het eten van vet."

Maar een mager eetpatroon waaruit alle vetten zijn verdwenen is echt niet gezond.

Je lichaam heeft goede vetten nodig om er bepaalde vitaminen en hormonen van te kunnen maken. 

 

✔️Slecht vet uit koekjes en verzadigd vet kun je missen als kiespijn maar goede onverzadigde vetten uit bijvoorbeeld vis, noten en olijfolie helpen je gezond te blijven èn af te vallen! 


8. Te weinig slapen
Te weinig slaap en onrustige nachten leveren indirect een bijdrage aan gewichtstoename. 

 

✔️Een slaaptekort verstoort de hormonen die betrokken zijn bij de stofwisseling, met als resultaat dat je overdag vaker zin hebt in eten.

 

9. Verleidingen in huis hebben
Als je een sterke wil hebt kun je het heus in huis halen voor andere gezinsleden. Maar als je een beetje trek hebt en de zakken chips, snoep en koekjes roepen je naam, en je grijpt er toch naar dan kan je dat een schuldgevoel geven. Met als resultaat dat je motivatie ver te zoeken is. 

 

✔️Overwin jezelf en koop het gewoon niet. Heb je zin in iets lekkers? Er zijn genoeg lekkere tussendoortjes. En in de map "lekkere recepten" staat zoveel lekkers voor zoete cravings. Maak een voorraadje en bewaar in de vriezer.  Zo heb je altijd iets bijdehand.

 

Benieuwd naar wat het e-Power programma voor jou kan beteken?  Wil je eens een kijkje nemen in de motivatie groep? Of wil je je aanmelden voor het programma? 


Laat het me weten door mij een berichtje te sturen.

Leuk om van jou te horen!

Andrea

 

 

 

 

 

 

 

Delen
Delen
Delen
vind ik leuk
Please reload

Ook interessant!
Please reload

5 tips om blijvend af te vallen

October 3, 2019

1/10
Please reload